Doptårta till Sixten

För några veckor sedan blev jag tillfrågad om jag kunde göra en tårta till lille Sixtens dop. Jag fick så gott som fria händer men det fanns önskemål om ljusblått. Som vanligt så velade jag fram och tillbaka om vad jag skulle hitta på men så här blev till sist resultatet.

Tarta

Med samråd med Sixtens mamma Emelie så fylldes tårtan med kolakräm med hackad dajm, rårörda hallon och glasskräm. Den spacklades sedan med chokladsmörkräm och täcktes med en blandning av sugarpaste och marsipan.

Tarta2

Blomman som bebisen ligger i samt dom vita blommorna på sidan av tårtan är gjorda i flowerpaste, övriga dekorationer i sugarpaste.

Förra helgen var det dags och det var ett jätte fint och mysigt dop! Vi är jätteglada över att vi fick vara med och fira den stora dagen tillsammans med er 🙂 Hela familjen var så fina och dagens huvudperson skötte sig exemplariskt!

 

Kommentera

